Rovatok › Kalifa Expedíció 2018

​Igazi ünnep volt Varga Csaba sajtótájékoztatója

Varga Csaba Klein Dávid Kancsendzönga Kalifa Himalája Expedíció 2018

Akik rendszeresen követik a Kalifa híreit, tudják, hogy Varga Csaba idén április elején a Kancsendzönga 8586 méteres csúcsára indul. Március 22-én megtartottuk a sajtótájékoztatót is, ahol sok szép élményben volt részünk, méltó módon ünnepeltük meg a magyar hegymászást!

Bár a sajtótájékoztatón nem tudott részt venni, Erőss Zsolt felesége, Sterczer Hilda is „meg szerette volna simogatni” Zsolt képmását, így elvittük Hozzá az emléktáblát. Arra kért minket, hogy mikor Erőss Zsoltról beszélünk, ne a szomorúság és a gyász hangján emlegessük, és ne a haláláról, hanem az életéről beszéljünk. Hiszen Zsolt imádott élni, egy igazi mosolygós, vidám ember volt, aki sajnos már nincs közöttünk, de az utolsó pillanatig azt csinálhatta, amit annyira szeretett.

Erőss Zsolt felesége, Sterczer Hilda és Varga Csaba az emléktáblával

Az idei év különleges számunkra, hiszen 2 expedíciót is támogathatunk a Kalifa Himalája Expedíció 2018 keretén belül. Klein Dávid a Sisapangmára, Varga Csaba pedig a Kancsendzöngára megy.

Klein Dávid is mondott néhány biztató szót Csabának

A sajtótájékoztatón Dávid és Csaba is elmondta, hogy az idei mászás többről szól, mint a csúcs eléréséről. Dávid expedíciója szimbolikus főhajtás az úttörő magyar hegymászók előtt, akik a ’80-as, ’90-es években elsőként fedezték fel a legmagasabb hegycsúcsokat, először értek 8000 méter fölé és először értek fel nyolcezres hegy csúcsára.

Balról jobbra: Suhajda Szilárd, Klein Dávid, Kiss Péter, Varga Csaba, Kandrács Ildikó, Sarhan Omar, Koncz Ákos, Vörös László és Balaton Zoltán

Csaba pedig emléket szeretne állítani a 2013-ban, 5 évvel ezelőtt a Kancsendzöngán ereszkedés közben eltűnt Erőss Zsoltnak és Kiss Péternek. A sajtótájékoztatón elmondta, hogy hegymászóként azzal tiszteleg elsősorban emlékük előtt, hogy hegyeket mászik meg. Azonban az idei expedíció során emléktáblát is el fog helyezni, régi hegymászó szokás szerint, a Kancsendzönga alaptáborában.

Csák Attila szobrászművész alkotása méltó tisztelgés Erőss Zsolt és Kiss Péter előtt

Az emléktáblát Csák Attila szobrászművész készítette el, és a sajtótájékoztatón került leleplezésre, ekkor vehette át Varga Csaba és Sarhan Omar, akik közösen fogják felhelyezni egy megfelelő sziklafelületre a Kancsendzönga alaptáborában.

Sarhan Omar, Varga Csaba, Kiss Péter és Csák Attila

Az emléktábla különlegessége, hogy az alapjául magyar mészkő lap szolgál, és Csák Attila erre applikálta a bronz képmásokat, melyeket több fotó felhasználásával alkotott meg. A művész úr megpróbálta elképzelni, hogy milyenek lennének Erőss Zsolt és Kiss Péter vonásai ma, 5 évvel az eltűnésük után. Az eredmény meghatóan szép lett.

„Számunkra nem tűnhettek el soha, szellemiségetek örökre fennmarad.”

Nagyon örültünk annak, hogy a sajtótájékoztatón közöttünk volt Kiss Péter édesapja, idősebb Kiss Péter is, aki láthatta és megérinthette azt az emléktáblát, ami felkerül a Kancsendzönga alaptáborába.

Varga Csaba átvehette a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség tagsági kártyáját és Kandrács Ildikó, a Szövetség elnöke egy zászlót is átnyújtott az erdélyi magyar hegymászónak

A sajtótájékoztató igazi esemény, igazi ünnep volt. Díszvendégeink között ült Kandrács Ildikó, a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség elnöke is, aki átadta Csabának frissen elkészült tagsági kártyáját és a Szövetség emblémájával díszített zászlót is. Közöttünk volt Balaton Zoltán és Vörös László, akik 1987-ben (Nagy Sándor, Ozsváth Attila, Csíkos József és Várkonyi László mellett) először jutottak fel magyar részről 8000 méter fölé, éppen a Sisapangmán. Ott volt Koncz Ákos is, a Megszállottak Klubjának elnöke, aki 1990-ben első magyarként állhatott nyolcezres hegy főcsúcsán, nevezetesen a 8201 méteres Cho Ojun. Mondanunk sem kell, hogy mindegyik említett mászás „magyar szokás szerint” tiszta mászással, vagyis oxigénpalack használata nélkül történt.

Sarhan Omar megosztotta velünk az álmait: a hegymászás aranykorát éljük, még minden lehetséges

Örömmel a szívünkben mondhatjuk ki, hogy azon a derűs, márciusi napon megünnepeltük a magyar hegymászást. Sarhan Omar joggal mondhatta, hogy aranykorban vagyunk, a hegymászás aranykorát éljük, hiszen magyar részről még nem teljesítettünk minden kihívást, még van előttünk feladat bőséggel, azonban közöttünk vannak azok az úttörők, akik erre a nagy és büszke útra irányítottak minket, akik megmutatták, hogy egy erős nemzet számára nincs lehetetlen feladat.

Kalandra fel:

a Kalifa Csapat

Hozzászólások

További cikkeink

Szerző: Kalifa Feltöltve: 2018-03-24 10:24:59

Kapcsolódó bejegyzések

​Ki lehet Magyarország legfiatalabb csúcsmászója? Egy rendhagyó névnapi túra zajlott az elmúlt vasárnap a Pilisben! Hol máshol ünnepelte volna a névnapját Suhajda Szilárd, felesége Timi és leendő gyermekük, mint az ország egyik legszebb panorámájú hegyén, a 639 méter magas Prédikálószéken?!

Indul a Kalifa Himalája express - 3...2... Kedves Kalifa Rajongók! A 2017-es Everest-expedíció közösen átélt izgalmai után a Himalája állandó vendégei lettünk, nem tudtunk és nem is akartunk elszakadni ettől az ezerarcú mesevilágtól. Amikor Klein Dávid, Suhajda Szilárd és Varga Csaba megkeresett minket, hogy a támogatásunkat kérjék 2018-as terveikhez, boldogan álltunk melléjük. Február 14-én pedig már a sajtónak is bejelentettük a Kalifa Himalája Expedíciót!

A Kalifa Diákcsemege | Örömteli egészség A diákcsemegét mindenki szereti, hiszen ellenállhatatlanul finom! De azt tudod, hány országot rejt a megújult Kalifa diákcsemege?

​Sir Edmund Hillary életműve | 3.rész Elérkeztünk nagysikerű cikksorozatunk befejező részéhez, azonban ez csak egy új sorozat kezdetét jelenti! Kíváncsiak vagytok, hogy Hillary-sorozatunk után mivel folytatjuk? A cikk utolsó részéből kitalálhatjátok, kommentben várjuk a tippeket!